Veelgestelde vragen
Hi, waarmee kunnen we je helpen?
- Maak een keuze uit één of meerdere artikelen en selecteer de gewenste maat
- Plaats de gewenste artikelen in de winkelwagen "In winkelwagen"
- Bekijk de winkelwagen en klik rechtsonder op "ga door naar afrekenen"
- Log in op je bestaande account, maak een nieuwe account aan óf
- bestel zonder een account aan te maken
- Vul de benodigde gegevens in
- Kies een betaalmethode iDeal, Afterpay
- Controleer alle gegevens
- Ontvang je bestelling GRATIS v.a. € 40,-
- Maak je bestelling definitief door te klikken op "plaats bestelling"
- Na ontvangst van de betaling, ontvang je een e-mail met daarin alle gegevens
In de ontvangen bevestigingsmail van je gedane bestelling staan alle gegevens vermeld en kun je informatie vinden over de status van je bestelling bij DHL.
Zodra je pakket is aangeboden bij DHL en er gegevens over het te verzenden pakket beschikbaar zijn ontvang je een mail van ons. In deze mail staan een aantal gegevens om het pakket te traceren.
Via de <a href="https://dhlparcel.nl/nl/zakelijk/track-trace">track & trace</a> van DHL kun je, je pakket eenvoudig volgen
Mocht je er onverhoopt niet uitkomen:
Neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@sneakercrew.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 uur.
- Is de bestelling niet zoals verwacht of heb je wat extra modellen en maten besteld om thuis te vergelijken, maar mag er nu een deel terug? Geen probleem! Bij SneakerCrew retourneer je eenvoudig in een paar stappen.
Ga naar het retourportaal van SneakerCrew.nl
Voor het ruilen en retourneren van online aankopen gelden een aantal voorwaarden:
- Binnen 20 dagen na ontvangst van je bestelling
- Producten zijn niet gebruikt en/of gedragen
- Producten zijn niet beschadigd
- Originele labels en kaartjes dienen nog bevestigd te zijn aan het artikel
- Gebruik een overdoos voor het retourneren, dit voorkomt beschadiging aan de originele aankoopdoos.
Vanuit België retourneren?
Dit kan op de volgende manieren:
- Via B-post: Het pakket mag geretourneerd naar Amigo, De Hanekampen 23 9411XN Beilen (Nederland). Dit kost ongeveer €16,00.
Of via PostNL: Wanneer je nog over de grens gaat mag je het pakket kosteloos retourneren in Nederland via: Ga naar het retourportaal van SneakerCrew.nl
Mocht je vragen hebben over het retour sturen van je bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@SneakerCrew.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 uur.
Retouradres:
SneakerCrew.nl
De Hanekampen 23
9411XN Beilen
Een bestelling kan alléén geannuleerd worden indien deze nog niet gereed en verzonden is. Indien je, je bestelling wilt annuleren, verzoeken wij je om zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen met de klantenservice 085 - 273 51 61. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 uur. Als de bestelling al verzonden is kunnen wij deze helaas niet meer annuleren. Na ontvangst van de bestelling, kun je deze wel retourneren.
Op SneakerCrew.nl kun je op verschillende manieren betalen.
Betalen bij SneakerCrew.nl is altijd veilig. Je kunt bij ons betalen met iDeal, Afterpay (achteraf betalen na ontvangst van je bestelling), of door een vooruitbetaling per bank te doen.
iDeal
iDeal is betalen via internetbankieren. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u met iDEAL betalen. Betalen via iDeal is veilig, snel en gemakkelijk.
Bij SneakerCrew.nl heb je de optie om achteraf te betalen. Riverty (Afterpay) voert dit gehele proces voor SneakerCrew.nl uit. De kosten die in rekening worden gebracht om achteraf te betalen via Riverty bedragen €0,99. Via Riverty ontvang je een digitale acceptgiro om de bestelde goederen te betalen. Als je voor het eerst gebruik maakt van Riverty (nieuwe klant) dan kun je tot een max. bedrag van € 200,- betalen. Ben je al bekend bij Riverty dan kun je betalen tot een bedrag van € 400,-.
Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met acceptgiro voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht je verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.
Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de Riverty
Neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@SneakerCrew.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur.
Bestelling niet nog ontvangen?
Alle online aankopen via SneakerCrew.nl worden bezorgd door DHL.
DHL streeft er samen met Sneakercrew.nl naar dat de bestelde producten z.s.m. geleverd worden bij de klant. Toch kan het voorkomen dat er tijdens het proces iets mis gaat.
In de mail staan een aantal gegevens om het pakket te traceren.
Via de <a href="https://dhlparcel.nl/nl/zakelijk/track-trace">track & trace</a> van DHL kun je, je pakket eenvoudig volgen
Heb je een online aankoop gedaan, maar na 3 werkdagen nog geen pakketje ontvangen
Neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@sneakercrew.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur.
Zodra je pakket is aangeboden bij DHL en er gegevens over het te verzenden pakket beschikbaar zijn ontvang je een mail van ons. In deze mail staan een aantal gegevens om het pakket te traceren.
Via de track & trace van DHL kun je, je pakket eenvoudig volgen
Heb je een onjuiste artikelen ontvangen of zijn de artikelen die je hebt ontvangen beschadigd?
Neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@SneakerCrew.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 uur.
De onjuiste of beschadigde artikelen kunnen gratis naar ons geretourneerd worden.
Terugbetaling iDeal
Het aankoopbedrag zal binnen 3 werkdagen worden teruggestort op uw rekening. Na ontvangst van de retour bij SneakerCrew.nl
Terugbetaling Afterpay
Het aankoopbedrag en evt. transactiekosten worden door SneakerCrew.nl afgemeld bij Afterpay. Hierdoor komt de betaalverplichting tussen u en Afterpay te vervallen.
De ondernemer vergoedt het originele aankoopbedrag aan de consument, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@SneakerCrew.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur.
Pasvorm schoenen
Het klinkt zo eenvoudig. De pasvorm van een dames sneaker of heren sneaker bepalen en op basis daarvan altijd de juiste schoen kopen. In de praktijk werkt het toch een tikkeltje anders. De pasvorm van een schoen bepalen is namelijk vooral een kwestie van gevoel. Een gevoel dat je vertelt of de schoen wel of niet past. Een gevoel dat je antwoord geeft op de vraag: zit deze schoen lekker? Geeft je gevoel aan dat de schoen eigenlijk helemaal niet zo lekker zit, dan wordt het tijd om naar de balwijdte, lengtemaat en contrefort van je voet te kijken. Deze kunnen je namelijk meer vertellen over waaróm de pasvorm van een schoen wel of juist niet bij je past.
Pasvorm schoenen: de balwijdte
De balwijdte, ook wel de breedtemaat of leest van een sneaker genoemd, zegt iets over de omtrek van je voet en de hoogte van je wreef. Dit zijn twee belangrijke elementen voor het bepalen van de juiste pasvorm van een dames sneaker of heren sneaker, aangezien een goed passende schoen, zowel mooi aan moet sluiten op je wreef als op de zijkant van je voet.
Nu ligt het in de lijn der verwachting dat het noodzakelijk is om de balwijdte van je voet op te meten als je de juiste pasvorm van een schoen wil bepalen. Dit kun je doen, maar het hoeft niet. Sneaker merken willen namelijk nog weleens hun eigen balwijdte hanteren bij een bepaalde letter. Zo kan merk A een omvang van 24 centimeter scharen onder een balwijdte F, terwijl merk B dit pas doet bij een omvang van 24,5 centimeter. In de praktijk is het weten van de omvang van je voet, dus geen garantie voor een passende schoen. Het geeft je natuurlijk wel een indicatie, maar om écht te kunnen bepalen of een schoen in de breedte past, zul je verschillende schoenen moeten passen en moeten voelen hoe de schoen zit. Maar wat moet je dan precies voelen? Of belangrijker nog: wat mag je niet voelen?
Dit mag wel:
• De sneaker sluit aan rondom je voet en wreef.
• Mogelijk staat er een lichte spanning op het leer.
Dit mag niet:
• De sneaker mag geen pijn veroorzaken.
• De sneaker mag niet te los of te strak zitten.
Pasvorm schoenen: de lengtemaat
Naast de breedtemaat is het ook belangrijk dat je toekomstige nieuwe dames-sneaker of heren-sneaker de juiste lengtemaat hebben. Te kleine of te grote sneaker lopen immers niet comfortabel en kunnen op de lange termijn zelfs gezondheidsproblemen, zoals hamertenen tot gevolg hebben. Onder de lengtemaat, vaak simpelweg afgekort tot maat of schoenmaat, wordt de afstand van je hiel tot je grote teen verstaan. Deze afstand wordt berekend in centimeters en heeft corresponderende nummers die voor volwassenen lopen van 36 tot 48. Welke maat je hebt, hoef je waarschijnlijk niet te berekenen. Dit weet je op basis van de dames-sneaker of heren-sneaker die je draagt en eerdere sneakers van het zelfde merk die je hebt gekocht. Het is overigens wel mogelijk om je lengtemaat te berekenen. Dit doet je dan door de lengte van je hiel tot je grote teen op te meten met een meetlint. Vervolgens zoek je in een maattabel de corresponderende maat bij het aantal centimeters dat je voet lang is. Hoewel het weten van je lengtemaat je in de schoenenwinkel een hoop tijd kan besparen, biedt het geen garantie dat je nieuwe sandalen, ballerina's, instapschoenen, laarzen, espadrilles, sneakers, veterschoenen of enkellaarsjes altijd perfect zullen passen. En wat betreft de heren: ook bij je nieuwe veterschoenen, boots, loafers, gespschoenen, sneakers en instapschoenen komt de juiste pasvorm van een schoen vooral neer op het gevóel dat een schoen je geeft. Wat je wel en wat je niet hoort te voelen, beschrijven we hieronder:
Dit mag wel:
• Je kunt je tenen strekken.
• Je hebt een paar millimeter over tussen de voorkant van de schoen en je grote teen.
Dit mag niet:
• Je kunt je tenen niet strekken.
• Er is geen ruimte tussen de voorkant van de schoen en je grote teen.
Pasvorm schoenen: het contrefort
Je weet nu hoe je schoen in de breedte en in de lengte aan moet voelen. Het laatste punt dat we moeten bespreken is dus het contrefort, oftewel de hielpartij. Ook deze is bepalend voor de pasvorm van een schoen. Misschien ken je het gevoel wel. Je hebt een paar damesschoenen of herenschoenen aan en hoewel deze bij je tenen en de bal van je voet fijn lijken te zitten, heb je behoorlijk wat ruimte bij je hiel. Je hebt misschien zelfs zoveel ruimte dat je hiel bij iedere stap enkele millimeters omhoog komt. Het contrefort lijkt, met andere woorden, te groot. Het contrefort is de versteviging aan de achterzijde van een schoen en speelt een grote rol bij de stabiliteit die je in je schoen voelt. Wederom moet je op basis van gevoel bepalen of het contrefort juist is of niet.
Er zijn helaas geen maten of maattabellen die je kunnen vertellen welke contrefort past bij je voeten. Bij het bepalen van de pasvorm van een damesschoen of herenschoen is het belangrijk, dat het contrefort sluitend om je hiel zit. Het contrefort zit in dit geval ‘op slot’ en je voet heeft genoeg ruimte tijdens het lopen, maar niet te veel ruimte om vrij te bewegen. Om te bepalen of het contrefort sluitend om je voet zit, kun je deze het best aantrekken met behulp van een schoenlepel. Valt je voet comfortabel in de schoen en hoor je een lichte ‘pfff’ dan zit de schoen ‘op slot’ en is het contrefort juist. In de regel zul je dit gevoel gaan herkennen naarmate je meerdere schoenen past.
Pasvorm schoenen: vier allesomvattende tips
Zoals je hebt kunnen lezen is de pasvorm van een damesschoen of herenschoen bepalen vooral een kwestie van goed voelen. Lastig, want je gevoel kan soms iets heel anders zeggen dan je verstand. Daarom hebben wij nog vier waardevolle tips voor je op een rijtje gezet.
Tip 1:
Wanneer zijn schoenen te groot? Sta op en loop een stukje.
Staan en lopen zijn twee belangrijke onderdelen als het aankomt op het bepalen van de pasvorm van een schoen. Het is dan ook gebruikelijk om tijdens het passen van schoenen even rond te lopen en stevig op twee benen te gaan staan. Wist je bijvoorbeeld dat je alleen door te lopen kunt bepalen of je de juiste lengtemaat hebt? Je voet heeft enkele millimeters nodig om tijdens het lopen op de juiste manier af te kunnen rollen. Of je voet die ruimte heeft, kun je niet zittend bepalen. Sta dus op en loop een aantal meter door de winkel. Zit de schoen nu nog net zo lekker als toen je zat?
Tip 2:
Wanneer zijn schoenen te klein? Ga er niet vanuit dat je een schoen 'wel uitloopt'.
Je hebt vast wel eens damesschoenen of herenschoenen gekocht waarvan de pasvorm net niet helemaal juist was. De schoenen waren zo mooi en je had de verwachting dat het materiaal nog wel uit zou lopen, waardoor de pasvorm beter aan zou sluiten op je voeten. Dit is echter niet altijd het geval. Schoenen van leer of suède lopen over het algemeen wel uit, maar dat geldt niet voor alle materialen. Het is erg afhankelijk van het merk, model en materiaal van de schoen. Vraag daarom een winkelmedewerker om professioneel advies. Wat wel een zekerheid is, is dat de schoen zich na verloop van tijd naar je voet vormt. Door de warmte die je voet uitstraalt, past het materiaal zich aan. Extra tip: Zitten je nieuwe schoenen net zo fijn als je oude schoenen? Ook dan moet je je afvragen of de pasvorm juist is. Het materiaal van je oude schoenen is door alle kilometers die je erop gelopen hebt soepeler geworden, waardoor de schoen minder strak zit. Voelt je nieuwe schoen aan zoals je oude schoen, dan zal deze na verloop van tijd zijn comfort verliezen.
Tip 3:
Wanneer zitten schoenen goed? Ga af op de ervaring van een verkoper.
Je hebt vast wel eens damesschoenen of herenschoenen gekocht waarvan de pasvorm net niet helemaal juist was. De schoenen waren zo mooi en je had de verwachting dat het materiaal nog wel uit zou lopen, waardoor de pasvorm beter aan zou sluiten op je voeten. Dit is echter niet altijd het geval. Schoenen van leer of suède lopen over het algemeen wel uit, maar dat geldt niet voor alle materialen. Het is erg afhankelijk van het merk, model en materiaal van de schoen. Vraag daarom een winkelmedewerker om professioneel advies. Wat wel een zekerheid is, is dat de schoen zich na verloop van tijd naar je voet vormt. Door de warmte die je voet uitstraalt, past het materiaal zich aan. Extra tip: Zitten je nieuwe schoenen net zo fijn als je oude schoenen? Ook dan moet je je afvragen of de pasvorm juist is. Het materiaal van je oude schoenen is door alle kilometers die je erop gelopen hebt soepeler geworden, waardoor de schoen minder strak zit. Voelt je nieuwe schoen aan zoals je oude schoen, dan zal deze na verloop van tijd zijn comfort verliezen.
De pasvorm van een schoen bepalen is lastig.
Je zult op je gevoel moeten vertrouwen, wil je met het juiste paar damesschoenen of herenschoenen de winkel uit lopen. Je gevoel is echter niet je enige leidraad. Ook de ervaring van een verkoper kan je helpen bij het kiezen van de juiste pasvorm van een schoen. Zo hebben zij je voet snel geanalyseerd en weten ze welke pasvorm het best past bij je voeten. Kom je er zelf dus niet uit? Schakel de hulp en expertise van een verkoper in. Ze kunnen je ongetwijfeld helpen en op zaken wijzen waar je zelf niet aan had gedacht.
Tip 4:
Schoenen pasen? Volg je gevoel.
Deze laatste tip is misschien wel de belangrijkste. Bij het passen van schoenen en het bepalen van de pasvorm van een schoen, móét je je gevoel volgen. Je balwijdte en lengtemaat kunnen je een richting op sturen en een indicatie geven van welke pasvorm bij je voet past, maar ze bieden geen garantie. Je gevoel wel. Dit vertelt je immers of dat nieuwe paar damessneakers, enkellaarsjes, sandalen, pumps, veterschoenen of ballerina's al dan niet fijn om je voet zit. De pasvorm van een schoen bepalen is een gevoelskwestie. We kunnen je wel vertellen wat je moet doen en waar je op moet letten, maar uiteindelijk zul je op je eigen gevoel af moeten gaan.
Nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice:
E-mail: webshop@sneakercrew.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur.
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:
E-mail: webshop@sneakercrew.nl of
Tel.: 085 - 273 51 61.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 - 17:00 uur.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Amigo.nl bij is aangesloten.
Staat je antwoord er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.